loading...
آموزش مسائل زناشویی دانلود,کليپ,فيلم,سريال,دانلود کليپ,دانلود فيلم,دانلود رايگان,عکس بازيگران,بازيگران ايراني,بازيگران و همسرانشان,عکس
رویا بازدید : 468 چهارشنبه 03 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

در ارتباط عاشقانه با همسرتان این باورهای غلط را فراموش کنید


در ارتباط 
عاشقانه با همسرتان این باورهای غلط را فراموش کنید

 

زنان اما در هنگام بحث و یا صحبت کردن، به دنبال نشان دادن برتری خود نیستند، آن‌ها یا درد دل می‌کنند و یا مسائل مربوط به زندگی زناشویی‌شان را مطرح می‌کنند.

 

 

 

تفاوت در دیدگاه مردان و زنان نسبت به برقراری رابطه با همسر، گاهی باعث بروز تعارضاتی می‌شود که می‌توان با چند تکنیک ساده از ایجادشان جلوگیری کرد.

 

 

 

حتی مسائلی که زنان و مردان تمایل دارند درباره آنها صحبت کنند نیز با هم متفاوت است. به عنوان مثال مردان تمایل دارند درباره موضوعاتی صحبت کنند که زنان نسبت به آن اطلاعات کمتری دارند، و از این طریق به آنها اثبات کنند که بالاتر و برتر هستند. علت این مسئله هم به مسائل تربیتی برمی‌گردد و این نکته که مردان گمان می‌کنند، به دنیا آمده‌اند تا قدرت و برتری خود را ثابت کنند. آنها حتی در ارتباط با همجنسان خود به سراغ بحث‌هایی می‌روند که دیگران نسبت به آن دانش کمتری دارند.

 


زنان اما در هنگام بحث و یا صحبت کردن، به دنبال نشان دادن برتری خود نیستند، آن‌ها یا درد دل می‌کنند و یا مسائل مربوط به زندگی زناشویی‌شان را مطرح می‌کنند.

 

 

 

تفاوت دیگر زنان و مردان، در هنگام مقابله با مشکلات است. مردان در مقابل بروز مشکلات سریعاً به دنبال راه‌حل می‌روند. احساس ناجی بودن در مردان بسیار قوی است و حتی در فیلم و سریال‌ها بسیار دیده‌ایم که تا مشکلی پیش می‌آید، مردی همچون یک ناجی افسانه‌ای در صحنه ظاهر می‌شود! اما زنان تنها دوست دارند درباره مشکلشان صحبت کنند، اینکه چرا به وجود آمده، و چه احساسی نسبت به آن دارند.

 

 

 

پس اگر ما بدانیم این تفاوت‌ها، ویژگی‌هایی هستند که در هر دو جنس وجود دارند، دیگر در برابر آنها جبهه‌گیری نمی‌کنیم و این باعث می‌شود بتوانیم بهتر زندگی کنیم.

 

 

 

در ایجاد یک ارتباط درست و موثر، باورهایی دخیل‌اند که می‌توانند به صورت یک عامل ممانعت کننده عمل کنند

 

_ یکی از این باورها این است که هر کدام از طرفین گمان کند حق با خودش است و دیگری را مقصر بداند. این باور نادرست باعث می‌شود رابطه‌ محکم و صمیمانه‌ نباشد، چون یکی از زوجین یه طور کامل حق را به خودش می‌دهد و خواسته‌ها و نیازهای خود را در اولویت قرار می‌دهد.

 

 

 

_ باور نادرست دیگر این است که بعد از مدتی که از زندگی مشترک بگذرد، طرفین این باور را در خود پرورش می‌دهد که همسرشان حالا دیگر با تمام خصوصیات و ویژگی‌های آنها آشنایی دارد پس لازم نیست هرگاه احساس ناخوشایندی نسبت به او پیدا می‌کنند، آن را بیان کنند زیرا همسرشان باید در یک نگاه آن را تشخیص دهد. اما این درست نیست! همسران همیشه نمی‌توانند ذهن هم را بخوانند. بیان احساسات در هر لحظه لازم است. چه در ابتدای زندگی و چه بعد از گذشت سال‌های طولانی. به علاوه این باور غلط باعث کم شدن و کم رنگ شدن روابط می‌شود. همسران به جای حرف زدن توقع دارند، درک شوند و این به ارتباط‌شان آسیب می‌رساند.

 

 

 

پس علاوه بر شناخت، از بین بردن باورهای نادرست نیز به بهبودی روابط، کمک شایانی می‌کند و باعث می‌شود صمیمیت و توجه جای بی‌توجهی و سکوت را بگیرد.
رویا بازدید : 696 چهارشنبه 03 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

راهـکارهایی برای کاهـش دردهای جسمانی


راهـکارهایی برای
 کاهـش دردهای جسمانی

 

می دانیم که درد جسمانی علامت و نشانه ایجاد مشکل و ناهنجاری در بدن است ضمن اینکه عوامل مختلفی باعث درد و ناراحتی جسمانی می شوند. بطوریکه بعضی از این عوامل موقتی و برخی نیز طولانی مدت و نیازمند دارو و درمان هستند...در اینجا ترفند هایی برای شما دوستان بیان خواهد شد که شما با دانستن و بکار بستن آنها، بعضی از دردها را می توانید موقتا کاهش بدهید.

 


 

 

 
خارش گلو : وقتی کودک بودید، قلقلک دادن زیر بغل شما یک سرگرمی جالب بود. حالا در بزرگسالان هم می توان از این ترفند برای رهایی از مشکل خارش گلو استفاده کرد. وقتی که سلول های عصبی گوش تحریک بشوند، باعث اسپاسم عضلات گلو و گردن شده و در نتیجه شما را از شر خارش گلو راحت می کنند. پس قلقلک دادن گوش، باعث رفع خارش گلو می گردد!
 
صداهای فراصوت بالاتر از حد آستانه شنوایی را تجربه کنید : اگر در محلی شلوغ و پر سر و صدا هستید، بطرف راست خم شوید و سعی کنید با گوش راست بشنوید! چون گوش راست برای شنیدن حرفهای تند و سریع مناسب تر است و گوش چپ برای تمیز و تشخیص دادن تن های موسیقی، قوی تر است.

 

 
بر درد آمپول غلبه کنید : به راحتی با سرفه کردن در حین تزریقات، می توانید درد آمپول را کاهش دهید. البته نه آن سرفه ای که تزریقات چی را چنان بترسانید که منجر به شکستن سرنگ در عضله تان شوید. چراکه سرفه کردن در اصل یک ترفندی است که باعث افزایش سریع و موقتی فشار در قفسه سینه شده و مسیرهای عصبی درد را مسدود می کند.
 
از شر جرم های بینی راحت شوید : فین کردن شدید را فراموش کنید. در اینجا یک ترفند بسیار سریع و آسان برای راحت شدن از جرم ها وجود دارد و آن اینست که بطور متناوب با زبان خود به سقف دهانتان ضربه بزنید، سپس با یک انگشت خود وسط دو ابرو را فشار دهید. این کار باعث می شود که تیغه بینی، عقب و جلو رفته و پس از ۲۰ ثانیه، جرم های متراکم شده و آماده تخلیه می شوند!
 
از شر رفلاکس مری راحت شوید : کسانی که دچار رفلاکس مری هستند، اگر به پهلوی چپ بخوابند، کمتر به این مشکل دچار می شوند! مری و معده تحت یک زاویه ای بهم وصل هستند، وقتی به پهلوی راست بخوابید، سطح معده بالاتر از مری قرار می گیرد، در نتیجه غذا و اسید به مری بر می گردد.
 
درد دندان، آخ نگــــو : با یک تکه یخ، قسمت v شکل بین انگشتان اشاره و شست را بمالید، بسادگی خواهید توانست تا درد دندانتان را کاهش دهید.
 
نوک انگشت تان را سوزانده اید؟ : اگر در اثر تماس ناگهانی با اجاق گاز یا قابلمه داغ نوک انگشت تان را سوزانده اید، به سرعت قسمت آسیب دیده را تمیز کنید و با یک تکه یخ ماساژ بدهید. اگر یخ نبود، از آب سرد نیز می توانید استفاده کنید.
 
سرتان گیج می رود و به دوران افتاده است؟ : کافی است فقط یک دست تان را روی یک نقطه ثابت قرار دهید، بسرعت دوران سرتان خوب می شود. قسمتی از گوش که مسئول فقط تعادل است در داخل یک مایع شناور می باشد، هر گاه این مایع جابه جا بشود، تعادل شما بهم می خورد، بکمک یک مرجع ثابت بیرونی، مغز سریع تعادل خود را به دست می آورد.
 
بروز درد پهلو : گاهی به هنگام دویدن، پهلوی آدم درد می گیرد. این بخاطر آن است که بازدم شما با وقتی که پای راست شما به زمین می خورد، همزمان است. در نتیجه به دیافراگم شما فشار وارد می شود، برای رهایی از این درد کافی است، بازدم خود را با وقتی که پای چپ شما به زمین می خورد، همزمان کنید.
 
جلوی خونریزی بینی را با یک انگشت بگیرید : گرفتن بینی و به عقب برگرداندن سر، راه متداول جلوگیری از خونریزی بینی است، اما شما اگر مقداری پنبه را درست زیر گردی لب بالایی، روی لثه بگذارید و با یک انگشت آن را فشار دهید، خونریزی قطع می شود.
 
از تپش قلب در هنگام عصبانیت جلوگیری کنید : به انگشت شست خود، فوت کنید! عصب واگ که ضربان قلب را کنترل می کند، بکمک نفس کشیدن، آرام می گیرد.
 
مغز خود را گرم نگه دارید : بسیار چیزهای کم اهمیتی هستند که مغز را سرد و فلج می سازند. در این حالت، زبان خود را به سقف دهانتان فشار دهید، بطوریکه بیشترین مقدار از سقف را بپوشاند، در این صورت سر درد بر طرف می شود! این سردرد می تواند ناشی از یک بستنی یخی باشد.
 
از نزدیک بینی پیشگیری کنید : نزدیک بینی به ندرت ریشه ژنتیکی دارد، بلکه بیشتر از خیره شدن چشم به یک نقطه در فاصله کم ناشی می شود. بنابراین بهتر است که هر از چندی، چشم های خود را ببندید، به بدنتان کش و قوسی بدهید، و نفس عمیقی بکشید و پس از چند ثانیه به آرامی نفس تان را رها کنید، این کار باعث استراحت عضلات غیر ارادی هم می شوند. در نتیجه چشم ها هم استراحت می کنند.
 
خواب رفتگی دست : اگر دست شما موقع رانندگی یا نشستن، در اثر یک وضعیت نادرست بخواب رفته باشد، به آرامی حرکت دادن سر به چپ و راست، در کمتر از یک دقیقه می تواند این مشکل را حل کند و از شر گزگز و سوزنی شدن دست راحت شوید.
 
زیر آب نفس بکشید : وقتی در زیر آب هستید، این نبود اکسیژن نیست که شما را بیچاره می کند، بلکه دی اکسید کربن است که باعث اسیدی شدن خون و استیصال می گردد. بنابراین کافی است ابتدا، قبل از شنا چند نفس کوتاه و سریع بکشید تا میزان اسیدی بودن خون پایین بیاید. با این ترفند مغز شما می پندارد که اکسیژن بیشتری در اختیار دارد! به این ترتیب ده ثانیه زمان می خرید.
 
خوب حفظ کنید : همیشه سعی کنید کارهای خود را قبل از خواب، پیش خود مرور کنید و یا درباره مسئله ای که مورد نظر شما است، قبل از خواب فکر کنید، در این صورت وقتی بیدار می شوید، حافظه شما بهتر و سریعتر به شما کمک خواهد کرد. هر چیزی را که شما درست قبل از خواب مطالعه کنید، بهتر در حافظه شما ثبت و ضبط می شود.
 
سرتان درد می کند؟ : ماهی بخورید. ماهی زیاد مصرف کنید. روغن ماهی به پیش گیری از سردرد کمک می کند. زنجبیل هم با کاهش تورم و درد عملکرد مشابهی دارد.
 
تب دارید؟ : ماست میل کنید. قبل از شروع فصل گرده افشانی ماست زیاد مصرف کنید همچنین بطور روزانه از عسل محلی منطقه خود میل کنید.
 
برای جلوگیری از سکته چای بنوشید : با مصرف مرتب چای از رسوب چربی بر روی دیواره شریان ها جلوگیری کنید. نوشیدن چای حتی در بعضی افراد کاهش اشتها را به دنبال داشته و مانع اضافه وزن نیز شده است. ضمن اینکه چای سبز برای سیستم ایمنی بدن فوق العاده است !
 
بیخوابی دارید؟ : عسل بخورید. از عسل بعنوان داروی مسکن و آرامش بخش استفاده کنید.
 
دچار آسم هستید؟ : پیاز بخورید. مصرف پیاز التهاب نایژک ها را از بین می برد.
 
از ورم مفاصل رنج می برید؟ : باز هم ماهی میل کنید. ماهی قزل آلا، تون، خال مخالی و ساردین از ورم مفاصل جلوگیری می کند. (ماهی سرشار از روغن های امگاست که برای سیستم ایمنی فوق العاده است)
 
دل بهم خوردگی دارید؟ : موز و زنجبیل بخورید. موز به معده ای که اذیت شده کمک می کند و زنجبیل حالت تهوع صبحگاهی و دل آشوب را درمان می کند.
 
عفونت مثانه دارید؟ : آب قره قاط بنوشید. آب قره قاط سرشار از اسید می باشد که باکتری های مضر را کنترل می کند.
 
دچار مشکلات استخوان هستید؟ : آناناس میل کنید. شکستگی و مشکلات استخوان با کمک منگنز موجود در آناناس قابل پیشگیری است.
 
از سندرم پیش از قاعدگی رنج می برید؟ : ذرت بو داده میل کنید. خانمها می توانند با مصرف ذرت بو داده که به کاهش افسردگی، نگرانی و خستگی که از عوارض می باشد پیشگیری کنند.
 
دچار مشکلات حافظه شده اید؟ : صدف خوراکی بخورید. صدف با داشتن روی مورد نیاز به بهبود عملکرد مغز کمک می کند.
 
سرما خوردید؟ : سیر بخورید. سرو کله گرفته را با سیر تمیز کنید. (یادتان باشد که سیر سطح کلسترول را نیز کاهش می دهد)
 
سرفه می کنید؟ : فلفل قرمز !!! مشابه ماده ای که در شربت سرفه بکار می رود در فلفل قرمز وجود دارد. البته فلفل قرمز را با احتیاط مصرف کنید شاید معده شما را تحریک کند.
 
سرطان سینه؟ : گندم، سبوس و کلم مصرف کنید. این مواد استروژن را در سطوح سالم نگه می دارند.
 
سرطان ریه؟ : سبزیجات تیره و نارنجی رنگ و سبزی مصرف کنید. پادزهر مفیدی است که در سبزیجات تیره و نارنجی رنگ یافت میشود A بتا اکروتن، نوعی ویتامین.
 
زخم معده بروز کرده؟ : کلم بخورید. کلم شامل ترکیباتی است که به درمان زخم معده و دوازدهه کمک می کند.
 
اسهال؟ : سیب میل کنید. سیب را با پوست رنده کنید. بگذارید تا قهوه ای شوید و برای درمان این وضعیت میل کنید. (موز نیز برای این بیماری خوب است)
 
از شریان های رسوب گرفته رنج می برید؟ : آووکادو بخورید. چربی غیراشباع شده موجود در آووکادو، کلسترول را پایین میآورد.
 
فشار خونتان بالاست؟ : کرفس و روغن زیتون میل کنید. روغن زیتون فشار خون را پایین می آورد. کرفس نیز شامل ماده ای است که فشار خون را پایین می آورد.
 
ناهماهنگی قند خون دارید؟ : بروکلی و بادام زمینی میل کنید. کروم موجود در بروکلی و بادام زمینی انسولین و قند خون را تنظیم می کند.
رویا بازدید : 511 چهارشنبه 03 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

نگاه به زنان نامحرم و تضعف قدرت حافظه


نگاه به زنان 
نامحرم و تضعف قدرت حافظه

 

پیامبر اکرم (ص) می فرماید: نگاه اول برای توست و دومی به ضرر توست.

 

یک بررسی جدید صدق سخن خدای تعالی را که بیش از 1400 سال پیش نازل شده است، نشان می­دهد. دانشمندان اثبات کرده­اند که نگاه به زنان نامحرم بر حافظه کوتاه مدت انسان تأثیر می گذارد...

 

 تحقیقاتی که یکی از محققان هلندی در باره دانشجویان پسر و دانشجویان دختر در دانشگاه انجام داده است اثبات می­کند که صرف حضور زنان نامحرم و هم­سخن شدن با آنان موجب تشویش خاطر مردان و ضعف نیروی حافظه آنان می­شود و نیروی عقلی آنان را تا حد زیادی پایین می­آورد.

 

دانشمندان می­گویند: هر قدر زن و عشوه­گری­اش بیشتر باشد تأثیر ذکر شده بیشتر است. دانشمندان این موضوع را این­گونه تفسیر می­کنند که بخش­هایی از مغز، که کارشان پردازش معلومات و تثبیت آن­هاست، در نتیجه حضور زن آرایش کرده و سخن گفتن با او، تحت تأثیر قرار می­گیرد. این تحقیق مشخصا جاذبه و 

 


عشوه­گری و آرایش زنان را مورد بررسی قرار داده است. بدین روی، مرد  با نگاه کردن به زن آرایش کرده راهش را گم می کند و در نتیجه، نمی­تواند نظر درستی اتخاذ کند، و دست کم در مدت نگاه کردن و حتی مدتی پس از آن، این تأثیر وجود دارد، تا آنکه پس از مدتی این تأثیر از بین برود.

 

اکنون شاید بتوانیم این راز را دریابیم که چرا خداوند ما را به چشم بر هم نهادن (غض بصر) امر می­کند؛ می­فرماید: «(ای پیامبر) به مردان باایمان بگو: چشمان خویش بر هم نهند و دامان خویش پاک نگاه دارند که این برایشان پاکیزه­تر (ازکی) است. قطعا خداوند بدانچه می­کنند آگاه است.» (نور: 30)

 

به خطاب مهربانانه خداوند در این آیه توجه کنید که با لفظ «قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ» (به مردان باایمان بگو» آمده است تا ما را به وجود پیامبر اکرم - صلی الله علیه و آله –  در میانمان متوجه کند و گویا به ما امر می­کند که در هر لحظه چشمانمان را فروبندیم. بیان الهی ما را متوجه پیامبر اکرم - صلی الله علیه و آله-  می کند تا شاید شیوه پسندیده و اخلاق کریمانه ایشان را سرمشق قرار دهیم؛ او هرگز نگاه شهوت­آمیز به زنی نمی کرد.

 

به این عبارت زیبا نیز توجه کنید که می­فرماید: این برایشان پاکیزه تر(ذَلِكَ أَزْكَى لَهُمْ) است؛ زیرا نگاه کردن به زن، فکر و عقل را فاسد می­کند و رشته­های عصبی مغز را در مکدّر می­سازد و مغز را و قدرت تفکر آن را مختل می­گرداند. اما هنگامی که انسان چشم از این حرام می­بندد مغزش با کارایی بیشتری عمل می­کند و می­تواند به راحتی موضع درستی برگزیند.   

 

 

 

نگاه کنید که چگونه خداوند این آیه کریمه را با عبارت «إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا يَصْنَعُونَ» (قطعا خداوند بدانچه انجام می دهید آگاه است) به پاپان برده تا ما را به مراقبت خداوند از خودمان در هر حال آگاه کند. او خود می­فرماید: «خیانت چشم­ها و آنچه را در سینه­هاست، می­داند.» (غافر: 16) و این برترین شیوه معالجه این بیماری است؛ چنان که روان­شناسان می­گویند: اگر انسان احساس کند که از جایی او را مراقبت می­کنند همین او را از ارتکاب گناه بازمی­دارد.

 

نیز بنگرید که چگونه به چشم بر هم بستن (يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ) و حفظ پاک­دامنی (وَيَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ) امر فرموده است؛ زیرا خداوند می­خواهد ما را از هر چه به گناه منجر می­شود دور کند. پس نگاه، اولین گام به سوی ارتکاب حرام است، و انسان هنگامی که چشمش را می­بندد احساس شیرینی در وجودش ایجاد می­شود و این همان است که پیامبر اکرم - صلی الله علیه و آله –  بدان خبر داده است؛ آنجا که می­فرماید: نگاه (به نامحرم) تیر مسمومی از تیرهای شیطان است که هر کس آن را از ترس خدای مهربان ترک کند خداوند آن را به نوری تبدیل می­کند که شیرینی­اش را در قلب خود می یابد.

 

 

 

كُلُّ  الْحَوَادِثِ  مَبْدَاهَا  مِنَ  النَّظَرِ

 

وَ مُعْظَمُ النَّارِ مِنْ  مُسْتَصْغَرِ  الشَّرَرِ

 

كَمْ نَظْرَةٍ فَتَكَتْ فِي قَلْبِ صَاحِبِهَا

 

فَتْكَ  السِّهَامِ  بِلاَ  قَوْسٍ  وَلاَ   وَتَرِ

 

(همه حوادث جهان ریشه در نگاه دارند.

 

این در حالی است که آتش­های بزرگ از شرارت­های کوچک سرچشمه می­گیرند.

 

چه بسا نگاهی مسموم که در دل صاحبش وارد کرد

 

تیرمسمومی را بدون اینکه اسباب تیراندازی در کار باشد.)

 

 

 

در پایان، تذکر این نکته مفید است که برخی از دانشمندان مسلمان در یک  بررسی در باره تأثیر نگاه به نامحرم و مداومت نگاه به زنان به این نتیجه رسیده­اند که نگاه به زنان نامحرم موجب بسیاری از بیماری­ها می­شود که مهم­تر از همه، گرفتگی عروق است که در نتیجه هیجانی ایجاد می­گردد که این نگاه­ها ایجاد می­کند؛ همچنین فشار خون و برخی از افسردگی­ها و برخی دیگر از بیمارهایی که در بزرگ­سالی در نتیجه این نگاه­ها به وجود می­آید. این در حالی است که خداوند خواسته ما پاک باشیم و با طهارت زندگی کنیم. به همین دلیل، می­فرماید: (وَاللَّهُ يُرِيدُ أَنْ يَتُوبَ عَلَيْكُمْ وَ يُرِيدُ الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الشَّهَوَاتِ أَنْ تَمِيلُوا مَيْلًا عَظِيمًا) (نساء: 27)؛ و خداوند می خواهد که (گناهانتان را) برایتان بیامرزد، ولی کسانی که در پی شهواتند می­خواهند که شما بکلی منحرف شوید.
رویا بازدید : 676 چهارشنبه 03 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

دلایل خودارضایی


 

 

دلیل این که خود ارضایی گناه می باشد به خاطره عوارض جسمانی نیست بلکه به دلیل مصلحت انسانی می باشد

 

 

 

 

 

 

 

دلایل خودارضایی

 

 

 

 

 

 

 

علاوه بر احساس لذت جنسی، خودارضایی برای رهایی از تنش‌های جنسی بویژه در هنگامی که شریک جنسی در دسترس نیست انجام می‌شود. خودارضایی گاهی به منظور رفع اضطراب و رسیدن به آرامش صورت می‌گیرد. در نوجوانان گاهی خودارضایی با هدف کنجکاوی در خصوص دستگاه‌های تناسلی اجرا می‌شود. همچنین گاهی با هدف پیشگیری از انتقال بیماری‌های مقاربتی و یا بارداری صورت می‌گیرد. گاهی در برخی نارسایی‌های جنسی توسط پزشک نیز استمناء تجویز می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

تأثیر بر سلامتی

 

 

 

 

 

 

 

در گذشته خودارضایی گونه‌ای از انحراف‌های جنسی و ذهنی شمرده می‌شد. اما اکنون از دیدگاه پزشکی هیچ مدرکی وجود ندارد که خودارضایی چه از لحاظ جسمی یا روحی روانی مضر باشد؛ با این وجود، این باور ریشه‌دار که خودارضایی باعث عوارضی همچون مشکلات عصبی، سیاهی دور چشمها، قوس کمر، کوری، سکتهٔ قلبی، مشکلات جنسی، یا لرزش دست می‌شود هنوز در میان بسیاری از عوام شایع است. امروزه متخصصان، خودارضایی را گونه‌ای از فعالیت جنسی می‌دانند که طبیعی، سالم، مطلوب و امن است. تنها هنگامی خودارضایی می‌تواند مشکل‌ساز شود که فرد را از برقراری رابطهٔ با شریک جنسی‌اش باز دارد. از نظر دکتر سعید نجفی خود ارضائی هیچ گونه ضرر جسمی ندارد، بلکه برای تخلیه انرژی لازم است.

 

 

 


 

 

 

 

 

 

بنا بر نظر اکثریت پزشکان و بر خلاف باور عموم، از لحاظ پزشکی خودارضایی چه در مردان چه در زنان، در صورت میانه‌روی هیچ عارضهٔ خاصی در بدن ایجاد نمی‌کند و می‌تواند نوعی از رفتار جنسی فرد محسوب شود و به حفظ سلامت جنسی انسان کمک کند. خودارضایی در ریزش مو، به وجود آمدن آکنه و ضعف منی و نطفه شخص بی‌تاثیر است. همچنین استمناء در ظاهر فرد تاثیرگذار نیست. خودارضایی همچنین به خودی خود هیچ مشکل روانی و ذهنی ایجاد نمی‌کند. خودارضایی باعث برطرف شدن افسردگی می‌شود و به بالابردن اعتماد به نفس شخص کمک می‌کند. خودارضایی در ضعف بینایی و بطور کلی تحلیل قوای جسمانی هیچ نقشی ندارد. تنها چندین بار خودارضایی متوالی می‌تواند باعث ایجاد خستگی به مدت حدودا یک روز شود. همچنین در جوامعی که خودارضایی گناه محسوب می‌شود و دیدگاه بدی در مورد آن در بین عوام وجود دارد، خودارضایی می‌تواند بطور تلقینی باعث احساس ندامت، پشیمانی و گناه شود.

 

 

 

 

 

 

 

رابطه با قاعدگی زنان

 

 

 

 

 

 

 

خودارضایی در اکثر زنان باعث کاهش فشارهای عصبی قبل از قاعدگی می‌شود. علاوه بر آن خودارضایی در زنان می‌تواند در اینکه چطور به ارگاسم برسند کمک کند. در مردان این عمل با افزایش زمان انزال و کنترل بیشتر آن، در رابطهٔ جنسی مفید خواهد بود. خودارضایی خصوصا در روابطی که یکی از شرکای جنسی خواهان رابطهٔ جنسی بیشتری است می‌تواند مفید واقع شود.

 

 

 

 

 

 

 

خودارضایی و سرطان پروستات

 

 

 

 

 

 

 

در مورد رابطه‌ی بین خودارضایی و سرطان پروستات در بین دانشمندان دو نظر مخالف وجود دارد:

 

 

 

 

 

 

 

زیاده‌روی بیش از حد در استمناء (بیشتر از ۲۰ بار در ماه) می‌تواند در مردان از عوامل سرطان پروستات در آینده محسوب شود.

 

استمناء مرتب خصوصاً در سنین بالای ۵۰ سال بخاطر دفع عوامل بیماری‌زا از داخل پروستات از بروز این بیماری پیشگیری می‌کند

 

 

 

 

 

در سال ۲۰۰۳ یک گروه تحقیقاتی ِ استرالیایی با سرپرستی ِ گراهام گیلز از انجمن سرطان استرالیا به این نتیجه رسیدند که خودارضایی به طور مکرر، احتمال ابتلا به سرطان پروستات در مردان را کاهش می‌دهد. مردانی که در دههٔ سوم زندگی خود (۲۰ تا ۳۰)، به طور متوسط ۵ بار یا بیشتر در هفته انزال داشتند، به طور قابل توجهی با خطر کمتر ابتلا به سرطان پروستات روبرو بودند. با این وجود این آزمایش‌ها نتوانستند ارتباط عِلّی مستقیم بین این دو را نشان دهند. این پژوهش همچنین نشان داد که افزایش تعداد دفعات انزال از طریق خودارضایی در مقایسه با افزایش انزال‌های ناشی از آمیزش جنسی برای افراد مذکر سودمندتر است. زیرا آمیزش جنسی با خطر ابتلا به بیماری‌های آمیزشی همراه است که این خود می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

 

 

 

 

 

 

 

به نظر می‌رسد این موضوع به سن افراد بستگی داشته باشد. تحقیقی دیگری در سال ۲۰۰۸ نشاان داده که انزال‌های مکرر بین سنین ۲۰ تا ۴۰ سالگی می‌تواند با خطر بیشتر ابتلا به سرطان پروستات همبستگی (و نه رابطهٔ علی) داشته باشد. اما در همین تحقیق معلوم شد که انزال‌های مکرر در دههٔ ششم (۵۰ تا ۶۰) زندگی فرد، می‌تواند با خطر کمتر ابتلا به سرطان پروستات همبستگی داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

 

رابطه با سیستم ایمنی بدن

 

 

 

 

 

 

 

در مواردی دیده شده که داشتن خودارضایی در بلندمدت برای مردان باعث ناتوانی او در نعوظ در فعالیت‌های جنسی بعدی او شده است.[نیازمند منبع] استمنا یک یا دو بار در هفته همچنین می‌تواند باعث افزایش تولید گلبول‌های سفید خون در مردان شود و از این طریق سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشد.

 

 

 

 

 

 

 

رابطه با ارگاسم

 

 

 

 

 

 

 

در زنان، این باور عامی که خودارضایی رسیدن به ارگاسم را کند می‌کند یا باعث مختل‌شدن یا کم‌شدن لذت جنسی در آنها می‌شود صحت ندارد. حتی مشاهدات نشان می‌دهد زنانی که خودارضایی می‌کنند از آنجا که مناطق حساس جنسی خود را بهتر درک کرده‌اند با هدایت‌کردن شریک جنسی خود زودتر و بهتر به اوج لذت جنسی می‌رسند.

 

 

 

 

 

 

 

در رابطه با کیفیت خواب

 

 

 

 

 

 

 

در افراد مذهبی و جوامعی که خودارضایی در آن مذموم است در فرد ممکن است در طی خودارضایی یا پس از آن احساس ندامت یا انجام گناه دست دهد. اما از طرفی خودارضایی باعث بهبود خواب فرد و کاهش استرس می‌شود. این عمل همچنین سبب بهبود حس احترام به نفس در شخص می‌گردد و با افزایش ترشح اندروفین در مغز، فرد سلامتی روحی و جسمی را احساس می‌کند.

 

 

 

 

 

 

 

تعداد دفعات خودارضایی

 

 

 

 

 

 

 

یک نگرانی ِ بسیار متداول و معمول، به خصوص در بین ِ جوانان، مربوط به تعداد دفعات ِ خودارضایی است. برای خودارضایی حد ِخاصی وجود ندارد و واژه ی «طبیعی» از چندین بار در روز برای برخی تا چندین بار در هفته برای برخی دیگر، تا چندین بار در ماه برای برخی دیگر و یا حتی کمتر متغیر است. همچنین تعداد ِ دفعات برای هر فرد ِ خاص نیز در زمان های مختلف متفاوت است. بر خلاف ِ باور عمومی، خودارضایی حتی تا چندین بار در روز هیچ مشکل جسمی و روحی برای فرد به همراه ندارد. به عبارت دقیق تر تا زمانی که فرد قادر است در فعالیت های روزمره به شکل فعالانه شرکت داشته باشد و خودارضایی جایگزین ِ امور روزانه ی فرد نظیر روابط ِ اجتماعی، خوابیدن، تغذیه، نظافت ِ شخصی و... نشده باشد، خودارضایی حتی تا چندین بار در روز کاملا ً طبیعی و بدون ِ اشکال است.

 

 

 

 

 

 

 

تعداد دفعات خودارضایی توسط عوامل متعددی تعیین می شود. از این عوامل می توان به موارد ِ زیر اشاره نمود :

 

 

 

 

 

 

 

مقاومت فرد نسبت به کشش جنسی

 

سطوح هورمونی که برانگیختگی جنسی را تحت تاثیر قرار می دهند.

 

عادت های جنسی

 

تاثیر دوستان و همتایان

 

وضعیت ِ سلامتی فرد

 

نگرش فرد به خودارضایی که توسط فرهنگ پیرامون فرد شکل می گیرد.

 

برخی از موارد درمانی و پزشکی نیز می توانند بر تعداد دفعات خودارضایی اثر گذارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خودارضایی به مثابه‌ی یک اختلال

 

 

 

 

 

 

 

تنها زمانی که خودارضایی به عنوان یک اختلال محسوب می شود هنگامی است که اقدام به خودارضایی مربوط به اختلال ِ اجباری _ وسواسی ( OCD ) باشد. در این اختلال یک فعالیت ِ مشخص ( در این مورد خودارضایی ) پشت ِ سر ِ هم و بی وقفه ( بدون احساس و لذت ِ جنسی ) تکرار می شود.

 

 

 

 

 

 

 

روش‌ها

 

 

 

 

 

 

 

در مردان

 

 

 

 

 

 

 

گرچه روش انجام خودارضایی فرد به فرد متفاوت است اما عموماً با در دست نگه داشتن آلت بصورت تقریباً محکم در دست و حرکت دست به سمت جلو و عقب و گاهی همراه با خیال‌پردازی انجام می‌شود. روش دیگری که عمومیت کمتری دارد مالیدن آلت به سطوح صاف و نرم مثل بالش یا تشک است. استفاده از ابزارآلات ساختگی یا وسایل سکس نیز متداول است. تمامی این رفتارها تا رسیدن به ارگاسم ادامه پیدا می‌کند. تمرکز بیشتر روی کلاهک آلت تناسلی و سرعت انجام عمل، سرعت رسیدن به ارگاسم را افزایش می‌دهد. برای افزایش لذت و همچنین برای کاهش اصطکاک معمولاً از مایعات یا آب دهان استفاده می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

در زنان

 

 

 

 

 

 

 

یک زن در حال خود ارضایی و گوی های مقعدی فرو برده شده در مقعد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در زنان خودارضایی اغلب از طریق مالش یا ضربه بر روی آلت زنانه خصوصاً چوچوله و لب‌های فرج انجام می‌شود. همچنین فرو کردن انگشت یا جسم خارجی در مهبل، تحریک سینه‌ها و نقطهٔ جی از طریق مالش، فشار، کشش عضلانی و خیال‌پردازی نیز می‌تواند در کنار هم بکار گرفته شود. استفاده از جریان فشار آب بر روی چوچوله نیز یکی از روش‌های مرسوم خودارضایی در زنان است. برخی از زنان حتی با فشار شدید هر دو پا به هم می‌توانند تحریک شوند. برای برخی زنان خودارضایی تنها راه رسیدن به ارگاسم است.

 

 

 

 

 

 

 

خودارضایی در کودکان

 

 

 

 

 

 

 

خودارضایی در میان ِ کودکان ِ کم سن و سال یک پدیده ی رایج و متداول است. در اغلب ِ موارد خودارضایی به عنوان ِ یک رفتار طبیعی در کودکان ِ همه ی سنین در نظر گرفته می‌شود. کودکان غالبا خودارضایی را از حدود ِ 18 ماهگی آغاز می کنند. خودارضایی عموما ً بین ِ سنین ِ 3 تا 5 سالگی به اوج ِ خود می رسد. پس از آن به تدریج از میزان ِ آن کاسته می شود تا زمانی که بلوغ فرا برسد. به طور ِ کلی پسرها زودتر از دخترها شروع به خودارضایی می کنند. این به این دلیل است که یافتن ِکلیتوریس و واژن دشوارتر از پیدا کردن ِ آلت جنسی مردانه می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

دلایل خودارضایی کودکان

 

 

 

 

 

 

 

کودکان به دلایل مختلفی خودارضایی می کنند. از جمله:

 

 

 

 

 

 

 

لذت : کودکان به سرعت می آموزند که خودارضایی یک امر لذت بخش است.

 

کاهش تنش : برای بسیاری از کودکان، خودارضایی باعث ِ کاهش ِ تنش می شود، این کودکان ممکن است در مواقعی که غمگین، بی حوصله، کسل یا مضطرب هستند، خودارضایی کنند.

 

جستجو و کنجاوی : خودارضایی در بسیاری کودکان بخشی از کنجکاویِ طبیعی ِ آنان نسبت به بدن ِ خویش می باشد.

 

 

 

 

 

برخورد والدین با کودکان

 

 

 

 

 

 

 

بسیاری از والدین به هنگام مواجهه با خودارضایی فرزندشان دچار تعجب و یا شوک می شوند. این در حالی است که در نتیجه ی خودارضایی هیچ ضرری متوجه فرزند ِ آنها نخواهد شد. در اکثر موارد، این برخورد و واکنش ِ والدین است که باعث به وجود آمدن مشکل در آینده می شود. مطالعات نشان می دهد که طریقه ی برخورد ِوالدین با خودارضایی ِکودک شان در نگرش و رفتار ِ جنسی ِ آینده ی کودک تاثیر می گذارد. والدینی که قصد دارند بر خودارضایی ِ کودک ِ خویش نظارت داشته باشند باید مطلع باشند که در چه شرایطی خودارضایی امری معمولی و در چه شرایطی نشان دهنده ی وجود ِ مشکل در سلامتی کودک است.

 

 

 

 

 

 

 

خودارضایی بیمارگونه در کودکان

 

 

 

 

 

 

 

در موارد ِ نادری عادت ِ خودارضایی در کودکان می تواند نشان دهنده ی وجود ِ اختلالات ِ دیگری باشد. والدین بایستی در شرایط ِ زیر با متخصصان ِ اطفال مشورت کنند:

 

 

 

 

 

 

 

اگر خودارضایی ِ کودک با مناسبات ِ اجتماعی ِ او تداخل پیدا کند.

 

اگر راه هایی که برای پایان دادن به خودارضایی ِ کودک در مکان های عمومی پیشنهاد شده بودند، بی فایده باشند.

 

اگر والدین به هر شکلی از وضعیت ِ کودک ِ خود دچار ِ نگرانی شوند.

 

اگر والدین احساس کنند که کودک ناحیه ی جنسی را نه به دلیل ِ خود ارضایی بلکه به دلیل ِ وجود ِ ناراحتی در این منطقه می مالد و یا می خاراند. در این مواقع ممکن است کودک دچار عفونت و یا جوش و یا راش پوستی شده باشد.

 

خود ارضایی به صورت ِ پیوسته و بدون ِ وقفه صورت بگیرد.

 

 

 

 

 

خودارضایی در اکثر موارد برای کودکان امری کاملا ً طبیعی و متداول است و تنها در موارد نادری نشانه ای از یک بیماری و اختلال می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

برخورد صحیح با کودکان

 

 

 

 

 

 

 

طبق نظر متخصصان علوم پزشکیِ دانشگاه آرکانزاس (2006)، والدین در مواجهه با خودارضایی کودک باید چند نکته را رعایت کنند:

 

 

 

 

 

 

 

از آن چشم پوشی کنید: خودارضایی، یک رفتار ِ معمول و طبیعی برای اکثر ِ کودکان است. بهترین کاری که والدین می توانند بکنند برخورد کاملا ً عادی با این موضوع است. والدین نبایستی کودکان را با انجام ِ اعمالی از قبیل ِ تنبیه و تهدید و یا سرزنش از خودارضایی باز دارند. اگر چنین کاری بکنند، در واقع خطر ِ القاء ِ این ذهنیت که اندام های جنسی چیزهایی بد و کثیف هستند را در کودک ایجاد کرده اند.

 

خونسرد باشید : والدین بایستی تلاش کنند تا واکنشی غیرعادی از خود نشان ندهند. آنها همچنین باید به خاطر بسپارند که در اثر خودارضایی هیچ خطری فرزند آنها را تهدید نمی کند. اگر والدین واکنش ِ غیرعادی نشان دهند این ممکن است باعثِ ترسِ کودک شده و در آینده برای او مشکل ساز شود.

 

شگفت زده نشوید: خودارضایی در بین ِ کودکان سنین ِ پایین امری بسیار معمول و رایج است.

 

 

 

 

 

خودارضایی کودکان در مکان‌های عمومی

 

 

 

 

 

 

 

اکثر ِ کودکان ِ خردسال، تفاوت ِ بین رفتارهای عمومی و خصوصی را نمی دانند. در این موارد، باید این مساله به کودکان آموخته شود. والدین بایستی با خودارضایی ِ کودک در یک مکان عمومی، مثل ِ سایر ِ اعمالی که نباید در ملاء عام انجام شوند، برخورد کنند. ( مثل دست کردن در بینی یا دفع مدفوع)

 

 
رویا بازدید : 554 چهارشنبه 03 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

راه های کاهش فشار جنسی


به علت فاصله ی بین زمان بلوغ تا زمان ازدواج ،جوانان تحت فشار ج-ن-س-ی قرار می گیرند و با کمال تاسف برخی از آن ها به رفتارهای پر خطری دست می زنند که هم برای خود و هم خانواده ی شان و همچنین دیگران مشکلات زیاد و بعضا جبران ناپذیری ایجاد می کند که گاهی باعث متلاشی شدن چندین خانواده می شود،خانواده هایی که می توانستند به خوبی زندگی کنند،راه هایی مثل خود ارضایی یا روابط نامشروع که هر کدام مشکلاتی در پی دارد.

 

یکی از راه های کاهش فشار ج-ن-س- ی در این دوران ورزش است،ورزش کردن علاوه بر مزایای بسیاری مثل اندام متناسب،وزن متعادل،زیبایی ظاهری،جلوگیری از بسیاری از بیماری هاو...باعث مصرف شدن انرژی های مازاد بدن می شود،انرژی هایی که می توانند خود را به صورت فشار ج-ن-س-ی ظاهر کنند،از آن گذشته،

 


چون راه های خطرناکی مانند خود ارضایی در تنهایی و به علت اوقات فراغت زیاد انجام می شود،ورزش کردن این خلأ ها و اوقات خالی را به نحو شایسته و با فواید زیاد پر می کند و باعث سلامتی جسم و روان می شود.

 

پس از همین امروز ورزش را شروع می کنیم(نه از فردا،چون ممکن است این فردا هرگز نیاید)پیاده روی،دویدن،دوچرخه ی متحرک یا ثابت،ترد میل،ورزش ها ی تخصصی تر مثل فوتبال یا والیبال هم شادی بخش هستند و هم داری فواید زیاد؛منتها یک دوش حمام برای سلامتی و بهداشت پس از ورزش بسیار مفید و لازم است

رویا بازدید : 498 چهارشنبه 03 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

 

فقط دخترها بخوانند/دوست پسر آری یا خیر؟!


فقط دخترها 
بخوانند/دوست پسر آری یا خیر؟!

 

دوستان عزیز سلام

 

 

 

تصمیم گرفتیم برای آشنایی هر چه بیشتر دختر خانوم های گل با مبحث دوستی با جنس مخالف یکسری مطالب سلسله وار رو برای شما در وبلاگ مطرح کنیم...

 

 

 

ولی دوست نداریم مطالب مطرح شده در وبلاگمون یکطرفه باشه بلکه مایل هستیم تمام دوستانی که احیانا تجربه ای در این زمینه ها دارند یا هر گونه نظری درباره این سلسله مباحث داند رو به ما اطلاع بدن...

 

 

 

برای شروع به تاریخچه و شروع روابط بین دو جنس در جوامع مختلف پرداختیم... امیدواریم استفاده بفرمایید..

 


.

 

 

 

غیر از فرهنگ منحرف غرب آن هم در دهه های اخیر، در تمامی فرهنگ ها و ملت ها، ارتباط میان زن و مرد بیگانه کم وبیش نابهنجار و غیرمتعارف شمرده می شود. از اقوام باستانی گرفته تا ادیان گوناگون و جوامع بشری امروزی، هرکدام قوانین و ضوابطی را برای ارتباط بین زن و مرد درنظر می گیرند و تعامل خارج از آن ضوابط را ممنوع می دانند. دین زندگی آموز اسلام نیز در این زمینه احکام و مرزهای ویژه ای ترسیم کرده است. اسلام روابط بین دوجنس مخالف را در چارچوب خانواده جایز و خارج از آن را سبب انحراف اخلاقی و فساد فردی و اجتماعی می داند. البته این سخن به معنای عدم حضور اجتماعی زنان و ارتباط های متعارف و ضروری کاری، علمی، فرهنگی و... نیست. بلکه در مواردی است که رابطه زن و مرد بیگانه از روابط عادی خارج شده و به سوی دوستی و گفت وگوهای طولانی کشیده شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آرمان ها و انگیزه ها

 

 

 

 

 

 

 

آمارها همگی از فرجام ناخوب دوستی های میان دختر و پسر خبر می دهند؛ بیشتر دختران، با هزاران احساس و آرزو و امید با پسری دوست می شوند و با خود می اندیشند که این جوان عاشق مرا خوشبخت خواهد کرد یا می پندارند پسری که به آن ها ابراز علاقه کرده همان فرد ایده آل و رویایی آرزوهای آن هاست؛ غافل از این که در بیشتر پسران انگیزه دوستی و ارتباط، حس کنجکاوی، رقابت جویی، فخرفروشی در میان دوستان، ارضای شهوات و خوش گذرانی است. چه بسا اگر پسری هم از روی صداقت با دختری دوست شود، معلوم نیست ایا ویژگی های اخلاقی و دینی و خانوادگی مناسبی داشته باشد یا نه.

 

 

 

 

 

واقعیت و حقیقت

 

 

 

 

 

طبق آمارهای به دست آمده فقط چهاردرصد دوستی های میان دختر و پسر به ازدواج منتهی می شود. که البته بیش تر همین چهاردرصد هم به طلاق می انجامد. تعداد اندکی که بر پایه دوستی های خیابانی زندگی مشترک تشکیل داده اند، تا یکی دو سال احساس خوشبخت کرده اند، ولی در نهایت، در پیچ و خم زندگی به کاستی های یکدیگر پی برده و این نکته را دریافته اند که ازدواج بر پایه عشقی گذرا و هیجانی چنین پیامدهایی دارد؛ در حقیقت علاقه شدید ابتدایی در آغاز دوستی به آنان اجازه نمی دهد تا عیب های یکدیگر ببینند.

 

 

 

 

 

دختران غافل

 

 

 

 بررسی ها نشان می دهد یکی از مهم ترین عوامل فرار دختران از خانه، دوستی و ارتباط با جنس مخالف است. تحقیقات نشان می دهد که بیش از شصت درصد دختران فراری پیش از فرار، دوست پسر داشته اند و بیش تر این دختران به وسیله همین دوستان اغفال شده اند شگفت این جاست که دختران فراری و گرفتار، یا نام واقعی دوست پسر خود را نمی دانند یا اگر هم می دانند به خیال خود برای وفاداری نام او را فاش نمی کنند و در خیال واهی خود، بر این باورند که دوست پسرشان به سراغ آنان خواهد آمد.

 

 

 

 

 

پسران بد!

 

 

 

شاید به طور کلی بتوان گفت این پسران هستند که برای نخستین بار به صورت مستقیم با دخترها ارتباط برقرار می کنند، اما روش های این ارتباط متفاوت است روش هایی هم چون:

 

 

 

 

 

1. آشنایی به وسیله یکی از دوستان هم جنس

 

 

 

 

 

 

 

2. آشنایی اتفاقی از طریق تلفن، پارک،...

 

 

 

 

 

 

 

3. زیر فشار تحقیر دوستان بر ناتوانی در جلب نظر یک پسر و همسان سازی با همسالان

 

 

 

نمونه اول

 

 

 

 

 

 رؤیا دختری شانزده ساله است که به همراه دوست پسر خود از یکی از شهرستان ها به تهران آمده، و در ترمینال جنوب تنها و بی سرپناه دستگیر شده است.

 

 

 

از او می پرسم که برای چه به تهران آمدی؟

 

 

 

 

 

می گوید: با نامزدم! آمدیم تهران عقد کنیم و با هم کار کنیم و زندگی خوبی را درست کنیم. می گویم: از نامزدت خبر داری؟ می دونی الان کجاست؟

 

 

 

 درحالی که گریه می کند و اشک هایش آرام و قطره قطره روی گونه هایش می ریزد، می گوید: چند روز پیش که با دوستم تلفنی صحبت می کردم، می گفت که با دخترخاله اش عقد کرده و قرار است چندماه دیگر عروسی کنند. می گویم: پس معلوم می شود که چندان هم به تو علاقه نداشته. شانه هایش را بالا می اندازد و پاسخی نمی دهد.

 

 

 

 می گویم: چطور با هم آشنا شدید؟

 

 

 

 

 

می گوید: یک بار که به خانه دوستم رفته بودم با او آشنا شدم و پس از چندبار که او را دیدم، مرا به خانه اش دعوت کرد و به هم علاقه مند شدیم و قرار فرار و ازدواج گذاشتیم.

 

 

 

 

 

 

 

فکر میکنم کاملا متوجه شدید که عاقبت  گوش کردن به حرف های گوشنواز و که پسرها هنگام دوستی با دخترها می زنند  و دختر ها را با رویاهای دروغینی  به دنبال خود می کشند چه می شود!!!

 

 

 

همونطور که بهتون قول داده بودیم با یه داستان واقعی دیگه در خدمتتون هستیم دیگه بیشتر منتظرتون نمیذارم...

 

 

 

نمونه دوم

 

 

 

فریبا با وجود آن که به عقد پسرخاله اش درآمده، به هنگام گردش با چند پسر دستگیر شده است. او با یکی از این پسرها ارتباط داشته است. وقتی به او می گویم تو که عقد کرده بودی، چرا با دیگران دوست شدی و چرا دست به این اعمال خلاف زدی؟ می گوید: پسرخاله ام به درد نمی خورد. می گویم: از کجا می دانی؟ می گوید: او فقط سرگرم کار است. از دنیا و لذت هایش چیزی سرش نمی شود.

 

 

 

 

 

می گویم: خوب از اول با اون عقد نمی کردی یا وقتی فهمیدی طلاق می گرفتی. دیگر چرا تن به این ارتباط ها دادی؟

 

 

 

می گوید: اولش نمی فهمیدم توی دنیا چه می گذرد. خر بودم. بعد که توسط سمانه با افشین آشنا شدم، فهمیدم تو دنیا چه خبره و من چقدر احمق بودم که با یک پسر پاپتی عقد کرده ام، با این کارم می خواستم پسرخاله ام من را طلاق بده تا با افشین ازدواج کنم!

 

 

 

 

 

 می گویم: افشین الآن کجاست از اون خبر داری؟ می گوید: زرنگی! می خواهی جایش را بفهمید تا دستگیرش کنید. می گویم: من که پلیس نیستم. راستش را بگو اصلا می دونی کجاست یا نه؟

 

 

 

 گریه اش می گیرد و می گوید: نمی دونم. مخفی شده، فرار کرده، نمی دونم کدوم گوریه و... تازه بغضش می ترکه و دست هایش را روی صورتش می گذارد و شروع می کنه های های گریه کردن. وقتی کمی آرام می شود، می گوید: سمانه چندبار رفته در خانه شان، من هم دو بار زنگ زده ام که پدرم و بهزیستی موافقت کرده اند که مرا به عقد او در آورند، ولی افشین خودش را آفتابی نمی کند و اصلا از او خبری ندارم.

 

 

 

 

 

یک کلمه حرف حساب

 

 

 

 شما دختر جوان! ایا می توان به پسری که در خیابان و کوچه یا در جشن و مهمانی با چشم چرانی فراوان شما را پیدا کرده، و با نامه یا تلفن با شما ارتباط برقرار نموده، اعتماد و اطمینان کرد؟ ایا باید فریب چرب زبانی ها و وعده های پوچ او را خورد؟

 

 

 

 

 

چه تضمینی برای این نوع ازدواج ها وجود دارد؟ بر فرض که این روابط و آشنایی ها زمینه ای برای ازدواج باشد، از کجا می توان یقین کرد که بعدها با ده ها نفر دیگر رابطه ای برقرار نکند؟ و صدها پرسش دیگر...
رویا بازدید : 767 چهارشنبه 03 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

ارتباط دانشجويان دختر و پسر


ارتباط دانشجويان
 دختر و پسر

 

لطفاً درباره راهكارهاي ممانعت ارتباط دانشجويان دختر و پسر، مطالب مفيدي ارائه كنيد كه نيازی ضروري است؟

 

با سلام و احترام خدمت شما پرسشگر محترم؛ از حسن اعتماد شما به اين مركز خوشحاليم و اميدواريم اين ارتباط همواره ادامه داشته باشد.

 

از پرسش شما اين برداشت را مي كنيم كه منظورتان از راهكارهاي ممانعت ارتباط دانشجويان دختر و پسر، راهكارهاي فرهنگي است.

 

وقتي راهكارهاي فرهنگي در اين زمينه مطرح مي شود به اين معني است كه بايد كاري كنيم بينش و ديد دانشجويان دختر و پسر نسبت به اين نوع ارتباط ( ارتباط آسيب زا) نگاهي ديني و صحيح باشد. زيرا موضوع مورد بحث انسان است و تا انديشه و نگرش او نسبت به مساله اي صحيح نباشد رفتاش نيز صحيح نخواهد بود، چون رفتارهاي ما بازتاب تفكرات وانديشه هايمان است.

 


 

 

يگانه راهكار موثر و مفيد، ايجاد دانايي، آگاهي دهي و بصيرت افزايي دانشجويان درباره مضرات و پيامدهاي منفي اين نوع ارتباط است كه به برخي از اين آسيب ها اشاره مي كنيم :
1. بوجود آمدن برخى انحرافات جنسى، اخلاقى و اجتماعى در اثر عدم رعايت شئونات اسلامى از قبيل حجاب كامل و ...
2. افت تحصيلى در اثر مشغول شدن روح، فكر و قوه خيال دانشجو به جنس مخالف و عدم توجه كافى به مطالب استاد يا مطالب كتاب در زمان مطالعه و ...
3. اضطراب و نگرانى ناشى از انگيزش شهوانى.
اما براي ايجاد اين آگاهي در دانشجويان از روش هاي مختلفي مي توان استفاده كرد مانند :
اهتمام رسانه هاي ملي براي آگاهي دهي در اين رابطه، برگزاري هم انديشي ها، همايش ها و كنفرانس هايي در اين زمينه، بر پايي نمايشگاه هاي مربوط، معرفي كتاب هاي اخلاقي و ديني مفيد در اين زمينه، و ... هم چنين مي توان با ايجاد فضاهاي معنوي در دانشگاه ( برگزاري نماز جماعت و دعاهاي دسته جمعي، برنامه هاي ديني و فرهنگي و اردوهاي مذهبي و ...) حس ديني را در دانشجويان تقويت كرد تا از اينگونه ارتباط ها حذر كنند.
با توجه به اين كه این آگاهي دهي ممكن است در همه افراد موثر واقع نشود (به دليل تربيت خانوادگي افراد در محيط هاي مختلف و نوع نگرش قبلي آن ها)، بهتر است محيط تحصيلي دختران و پسران دانشجو در محيط دانشگاهها و موسسه هاي آموزشي عالي از يكديگر جدا شود و چنانچه فعلا جداسازي كامل ممكن نيست، جدا سازي كلاسها و محيط آموزشي،كه بار مالي قابل توجهي هم ندارد، عملي گردد. بايد بپذيريم كه اختلاط دختران و پسران دانشجو در سنين دانشجوئي كه اوج تظاهر و فشار غريزه جنسي است و هر دو گروه نسبت به هم احساس نياز شديد دارند، با اخلاق اسلامي سازگاري ندارد. خوشبختانه مراكزي هر چند اندك در سطح آموزش عالي برنامه جدا سازي دختران و پسران را اجرا كرده و بازده علمي و اخلاقي مطلوبي داشته اند.
 
البته اگر خودتان مي خواهيد اين گونه ارتباط ها را در محيط دانشگاه به حداقل برسانيد ( كه كار پسنديده اي است) بايد گفت :
اگرچه ارتباط دانشجويان دختر و پسر اگر ارتباط علمي و درسي باشد و نه ارتباط عاطفي و دوستانه، در حد ضرورت از لحاظ شرعي اشكالي ندارد ولي اگر ضرورتى ايجاب نمى‏كند حتّى الامكان چنين روابطى با نامحرم برقرار نكنيد و در صورت برقراري ارتباط ( علمي يا كاري و نه عاطفي و دوستانه) در مقابل افراد نامحرم، رفتارى متكبّرانه داشته باشيد نه رفتارى صميمانه. اينكه در احكام شرعى گفته شده در غير ضرورت مكروه است مرد با زن هم صحبت شود، مخصوصا مرد و زن جوان، به اين دليل است كه چه بسا همين هم صحبت شدن ها، غرايز جنسى افراد را تحريك كند و يك اُلفت و محبّت شهوانى بين مرد و زن ايجاد گردد و نقطه آغازى براى غوطه‏ور شدن در انحراف و فساد شود. در هر حال انسان بايد دقيقا درون خود را بكاود و باطنش را عميقا مطالعه كند كه صحبت كردن با افراد نامحرم چه ضرورتى براى او دارد. در صورت ناچارى و ضرورت، روابط با نامحرم تا آنجا كه به شكستن حريم احكام الهى منجر نشود، همانطور كه گفته شد جایز است.
بنابراين، گفتگو و نگاه‏هاى متعارف بدون قصد لذّت و ريبه، اشكالى ندارد. امّا با اين حال، افراد حتى‏ الامكان لازم است در مكان هاي مختلف اجتماعي (دانشگاه،كلاس‏ها و ...) به گونه‏اى باشند كه كمترين اختلاط پديد آيد. روشن است كه هر فرد خود بهتر مى‏تواند تشخيص دهد كه كجا از مرز فراتر رفته است. «بل الانسان على نفسه بصيره؛ آدمى بر نفس خود آگاه و بيناست»، (سوره مبارکه قيامت ، آيه شریفه 14).
 
نكته مهم و پاياني : 
كودكان ديروز، جوانان امروزند. اگر اين فرهنگ سازي ها و آموزش ها از زمان كودكي در فرد نهادينه شود، او در جواني هم راه درست را خواهد پيمود. در دوان كودكي فرد مانند يك موم است كه به راحتي شكل مي گيرد و بسيار هم آموزش پذير است. چرا ما اين فرصت طلايي را از دست مي دهيم و بعد مي خواهيم با هزينه هاي گزاف آن را جبران كنيم كه در اكثر موارد هم موفق نمي شويم. مشكل اينجاست كه ما مي گذاريم فرد بزرگ شود و به دانشگاه بيايد و بعد به فكر اين مي افتيم كه ديد او را نسبت به مسائل زندگي تغيير دهيم. نمي گوييم تغيير نگرش غير ممكن است. نه ، غير ممكن نيست و شدني است ولي بسيار مشكل است و خيلي اوقات هم ممكن است قادر به انجام اين كار نشويم. خشت اول گر نهد معمار كج/ تا ثريا مي رود ديوار كج. البته اين قصه سر دراز دارد و بحث در اين باره در اين نوشتار نمي گنجد ( بحث تربيت خانواده، مدرسه، همسالان، محيط و جامعه و ...).
رویا بازدید : 465 چهارشنبه 03 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

پاسخ به سوال کاربر


سلام عزیزم من و همسرم در هنگام نزدیکی در حالی که هنوز تازه میخوایم شروع کنیم ترشحات شدید و زیاد مهبلم شروح میشه بطوری که شورت و شلوارم کاملا خیس میشه و این هم برای من عذاب آور هست و همسرمم دوست نداره، ما نامزد هستیم و پرده ام هم سالم هست ، چیکار کنم که ترشحاتم کمتر بشه؟

 

 

 

پاسخ : با سلام دوست عزیزم در مورد شما باید بگم سعی کنید از سیر ؛ پیاز , تخم مرغ و غیر استفاده نکنید و از دارو خانه قرص های کاهش شهوت استفاده کنید من همینا رو میدونستم که خدمتتون عرض کردم موفق و سرفراز باشید

رویا بازدید : 471 چهارشنبه 03 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

رابطه جنسی در ماه مبارک رمضان



 

 

در ایه 187 سوره بقره خداوند میفرماید:

 

در شب روزه دارى نزديكى كردنتان با همسرانتان حلال شد ايشان پوشش شما و شما پوششى هستيد براى آنان خدا دانست كه شما همواره با انجام اين عمل نافرمانى و در نتيجه به خود خيانت مى كرديد پس از جرمتان گذشت و اين حكم را از شما برداشت حالا ديگر مى توانيد با ايشان درآميزيد و از خدا آنچه از فرزند كه برايتان مقدر كرده طلب كنيد و از آب و غذا در شب همچنان استفاده كنيد تا سفيدى شفق از سياهى شب برايتان مشخص شود و آنگاه روزه بداريد و روزه را تا شب به كمال برسانيد و نيز هنگامى كه در مسجدها اعتكاف مى كنيد با زنان نياميزيد 

 


 

 

 
از این ایه استنباط میشود که عمل زناشویی در شبهای رمضان بر مسلمانان حرام بوده است و خداوند به علم بر اینکه بعضی از مسلمانان پنهانی اینکار را انجام میدهند تصمیم به حلال کردن ان گرفته و این ایه نازل شده است. حال ای سوال ایجاد میشود که:
1- اولا کی و چگونه این فعل حرام شده بوده است که سپس حلال شده؟ نمیتوان گفت که پیامبر این فعل حرام را شفاهی ذکر کرده اند و جزو ایات قران نیامده چوت یک فعل حرام که باعث کناه میشود حتما بایستی به اطلاع مسلیمن رسیده باشد.
 
2- مسئله دیگر اینکه این حلالیت تنها به دلیل اینکه بعضی از مسلمین ( و نه همه انها) به این فعل حرام مبادرت میکردهاند ابلاغ شده است!!!! یعنی اینکه خداوند دیده است مردم به حکم او عمل ننموده اند لذا انرا حلال نموده است !!
کاملا مشهود است که شکستن یک قانون به علت اینکع تعدادی از ان تبعیت نمیکنند عملی غیر عقلانی است. مثل اینستکه راهنمایی و رانندگی چون تعدادی از مردم بدون گواهینامه رانندگی میکنند لزوم داشتن گواهینامه را لغونماید.
 
لطفا اگر توجیهی برای این تغییر حکم 180 درجه دارید بفرمایید.

تعداد صفحات : 26

درباره ما
گالري تصاوير بازيگران - دانلود فيلم با لينک مستقيم,جديدترين فيلم ها,عکس ، عکس بازيگران ، والپيپر ، مدل,گالري تصاوير بازيگران زن ايراني ,فيلم و سريال ,خوانندگان ايراني تبادل لينک رايگان - تبادل لينک هوشمند , تبادل لينک خودکار, تبادل لينک اتوماتيک
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 258
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 48
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 35
  • بازدید امروز : 523
  • باردید دیروز : 186
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,244
  • بازدید ماه : 2,244
  • بازدید سال : 31,135
  • بازدید کلی : 915,827